Page 23: Comunicare

Într-un moment de singurătate a acesta, am hotărât să scriu impresiile mele referitor la felul meu de a comunica cu oamenii. De fapt nu e sigurătate, pentru că azi am primit destule mesaje de la desuit prieteni însă este acestă senzație, de nesatisfacție…

Probabil un simplu Hello de la o persoana potrivită ar fi făcut minuni, dar ca de obicei aceasta nu se întâmplă. E natura omului să se sature de lucruri obișnuite, banale însă nu e totul așa de rău. Nu aș spune că sunt foarte sociabil și nici mare expert în persoane, ba dimpotrivă sunt foarte neînțelegător și ideile mele sunt rar ascultate de cineva. Am întâlnit multe persoane în viața, cu puține am ajuns să stau de vorbă (nesociabil) și doar 2 persoane care au ajus să-mi fie prieteni adevărați. După felul de comunicare eu diferențiez persoanele în felul dat:

1. Primul tip sunt acele persoane care sunt total diferite de mine- ideile, gândurile, faptele, motivele sunt total împotriva la ideile, gândurile, faptele, motivele mele. Nu există nici un punct comun și nu putem fi de acord cu ceva. Chiar dacă foarte rar discut cu așa persoane, orice replică din partea lor îmi strică dispoziția pe foarte mult timp.

2. Tipul doi de persoane sunt cele care au interes de scurtă durată într-o anumită caracteristică a mea, fie asta e faptul că au nevoie de o anumită favoare sau ajutor din parte mea. Deobicei când mă contactează, pun o întrebare fățarnică de ce faci și pe urmă trec la subiect. De obicei un simplu ce faci fără motive de la ei nu obții. Când nu au nevoie de tine, pur și simplu uită și pe urmă iar se începe de la început. Am o atitudine disprețuitoare față de așa persoane și când mă contactează le răspund cu un ton rece, din simplu motiv că de asemenea mi se strică dispoziția.

3. Tipul trei de persoane sunt așa zișii prieteni de scurtă durată, sunt momentan impresionați de ceva în mine și pe o perioadă de timp, ne înțelegem de minune. Cei drept tot asta repede se termină și ori nu mai discutăm ori se finalizează cu un scandal urmat de ignor. La început e plăcut, finalul e oribil.

4.Tipul patru sunt persoanele cu care am interes comun. Cu ele este foarte plăcut de discutat pe teme anumite și practic deloc nu fac tangență cu viața personală. Discuțiile sunt libere, fără stres și cu rate nedereminate. E posibil de discutat o dată pe zi sau odată pe an, fără o simplă emoție.

5. Tipul cinci sunt ceea ce mulți numesc prieteni (cu toate că eu așa nu-i numesc) persoane care au mult în comun cu mine însă parcă nu sunt atât de apropiați. E posibil ca periodic ei să-mi scrie însă foarte rapid discuția devine prictisitoare și la următoarea zi, când apare mesajul „salut” îți vine să nu mai răspunzi. Desigur după o perioadă de absență îndelungată, se adună iar ceva teme și în priam zi.. chat plin, iar în următoarele deja se pierde toată aroma…

6. Ultimul tip de persoane e cel care îl numesc eu prieteni. Cu așa persoane pot discuta nelimitat, mereu apar teme noi, nu ne săturăm unu de altu și acest tip de relație durează mai mult de 2 ani. Dacă nu-ma jumate de an, păi intră în categoria 3 de persoane. Ei mereu își aduc aminte, au capacitatea de a-mi ridica dispoziția și eu pe a lor. Dau sfaturi bune și relația nu se alterează chiar dacă dispare pe o perioadă de timp. Cu așa persoane un chat de 300+ mesaje pe noapte este obișnuit, ei au încredere în mine și eu în dânșii. Rău e doar faptul că sunt prea puține așa persoane.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

